קידום אתרים

 


המושג SEO – Search Engine Optimization או בשמו העברי אופטימיזציה למנועי חיפוש הפך לשם דבר בשיטות השיווק המודרניות.
תהליך ה SEO הוא בעצם תהליך התאמת אתר או דף אתר לקריאה על ידי מנועי החיפוש השונים בכלל, ובגוגל בפרט.
תהליך קידום זה נקרא גם קידום אורגני. מכיוון שמבוצע קידום באופן "טבעי" או באופן לא ממומן. בכדי לבצע קידום אתרים איכותי יש לבצע ניתוח והבנה של מנגנוני חיפוש ומושגי חיפוש נפוצים ולהתאימם לאתר או העסק שברצוננו לקדם.
ככל שהאתר שלכם יוצג במיקום גבוה יותר (מיקומים ראשונים) של תוצאות החיפוש וככל שהאתר יוצג מספר פעם רב יותר של פעמים בתוצאות החיפוש כך יגדל נפח הגלישה לאתר שלכם.

תהליך הקידום של אתר מורכב ממספר שלבים בסיסיים:
מעגל ראשוני


קידום אתר

קידום אתר

העלאת חשיפה של אתר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש ( קידום לא ממומן). שיטות אחרות של שיווק במנועי החיפוש מבוססות על קידום תוכניות שיווק ממומן.
באופן כללי, ככל שאתר מופיע מוקדם יותר, או בעצם גבוהה יותר בדף תוצאות החיפוש , כך יותר משתמשים יגיעו לאתר מדף תוצאות החיפוש. קידום אתרים יכול לכוון למגוון שיטות ומאפייני חיפוש ביניהם, חיפוש תמונות, חיפוש מקומי, חיפוש סרטונים ואף חיפוש מכוון תחום. אתר מקודם הוא אתר בעל נוכחות איתנה וחשיפה ברשת האינטרנט.

קידום אתרים כאסטרטגית שיווק מקוונת , משתמש בנתונים כמו: איך מנועי חיפוש עובדים, מה אנשים מחפשים במנועי החיפוש, ומונחי החיפוש עצמם המוכנסים במהלך החיפוש ואף אילו מנועי חיפוש מועדפים על ידי קהל היעד שלהם.
באופן כללי , אופטימיזציה של אתר יכולה לכלול עריכה של קוד HTML וקידוד נוסף בכדי להעלות את הרלוונטיות של האתר ביחס למילות חיפוש מסוימות ובכדי לאפשר למנועי החיפוש לסרוק בצורה טובה יותר את האתר ללא חסימות מיותרות. העלאת מספר קישורים חיצוניים לאתר היא שיטת קידום נוספת.

קידום אתרים, או אם אינכם מכירים,ראשי התיבות "SEO” מתייחסות ל "search engine optimizer” . מונח זה בשימוש על ידי חברות קידום , ואנשים פרטיים אשר מבצעים אופטימיזציה ופרויקטים של קידום עבור לקוחותיהם.
קידום אתרים איכותי לרוב דורש התאמות של קוד HTML והתאמות תוכן האתר. בכדי להפיק את המרב מקידום האתר מומלץ לשלב את הקידום כבר בבניית ובפיתוח האתר.
אתר ידידותי למנועי החיפוש "search engine friendly” הוא אתר שבנוי בצורה מותאמת למנועי החיפוש במבנה תפריטים, מערכת ניהול תוכן, תמונות, קבצי וידאו , מערכות מסחר ומאפיינים נוספים. מאפיינים שונים אלה של אתר ניתן להתאים כך שהאתר יהיה יותר ידידותי למנועי החיפוש.

ישנן שיטות קידום נוספות הידועות כשיטות כובע שחור "black hat”, שיטות אלה נקראות כך עקב היותן מנוגדות לעמדתם של חברות מנועי החיפוש. בין שיטות אלה יש חוות קישורים, פיצוץ האתר במילות מפתח, דפים נסתרים, ועוד שיטות רבות. שיטות אלה פוגעות ברלוונטיות של תוצאות החיפוש וחשוב יותר בחוויות הגלישה של המשתמשים. ומנועי החיפוש פועלים בתקיפות כנגד מקדמים העובדים בשיטות אלה.

היסטוריה

היסטוריה

בהתחלה מנועי החיפוש הסתמכו על פרמטרים כמו צפיפות מילות מפתח , אשר היו בשליטה מלאה של מנהלי האתרים ולכן נוצר מצב שבו מנועי החיפוש הראשונים סבלו ממניפולציות רבות של תוצאות החיפוש, ותוצאות לא רלוונטיות שהופיעו כתוצאות הראשונות. בכדי לספק לגולשים תוצאות רלוונטיות החלו מנועי החיפוש לבצע שדרוגים במנגנוני הדירוג של המערכות שלהם, ולא למקם דפים המכילים דפים המוצפות במילות המפתח. מכיוון שאיכותו של מנוע החיפוש נקבעת לפי היכולות של מנוע החיפוש לתת את התוצאות הרלוונטיות ביותר למילות המפתח שהוכנסו בכל חיפוש וחיפוש. אם מנוע חיפש לא סיפק תוצאות חיפוש איכותיות, הגולשים היו זונחים את השימוש בו. מנועי החיפוש היו חייבים ליצור אלגוריתמים מורכבים יותר ולקחת בחשבון גורמים נוספים בחשבון בדירוג אתר . במיוחד גורמים שקשה לבעלי האתרים להשפיע עליהם.

שני בוגרים של אוניברסיטת סטנפורד פיתחו את "backrub” , מנוע חיפוש שהתבסס על אלגוריתם מתמטי לחישוב דירוג של אתר. המספר שהתקבל כתוצאה של האלגוריתם, Pagerank, הוא תוצאה של שכלול כמות ואיכות הקישורים לאתר. דירוג Pagerank מעריך את הסיכוי של גולש רנדומלי ברשת האינטרנט להגיע לאתר המסוים כאשר הוא גולש מאתר לאתר באמצעות קישורים. קישורים מסויימים חזקים ואיכותיים מאחרים מכיוון שהם מובילים או מקורם באתרים בעלי דירוג Pagerank גבוה יותר.
לימים, שני בוגרים אלה הקימו בשנת 1998 את google.
אלגוריתם Pagerank היה אלגוריתם שהיה קשה "לעבוד" עליו. אך עם זאת, בעלי אתרים שרצו לקדם את האתרים שלהם ומהר החלו להחליף, לקנות ולמכור קישורים לאתרים אחרים, ולעתים בכמויות לא הגיוניות. באמצעות שיטות אלה נוצרו חוות קישורים, אלפי אתרים שמטרתם היחידה היא ליצור קידום שקרי לאתרים אחרים.

במהלך השנים שלאחר מכן מנועי החיפוש שילבו גורמים נוספים באלגוריתמים שלהם בכדי ליצור מערכות דירוג אתרים שלא יושפעו, או יושפעו פחות ממניפולציות של מנהלי אתרים. כיום מנועי החיפוש השונים לא מפרסמים את אלגוריתם הדירוג שלהם , אך טוענים כי הם משתמשים במגוון רחב של מאפיינים לדירוג האתרים באינדקסים שלהם.

מקדמי אתרים מנתחים באופן תמידי את שיטות הדירוג של מנועי החיפוש בכדי למצוא את הדרכים הנכונות ( והקלות ביותר) לקידום האתרים באינדקסים של מנועי החיפוש.

בשנת 2005 google החלו להתאים תוצאות חיפוש עבור כל גולש וגולש, בהתאם לחיפושים קודמים במערכת ולכניסות לדפי אתר שונים.
ככל שהפופולריות של google עלתה, החלו השיטות לקידום אתרים למתוחכמות יותר, ומנגד, מערכת הדירוג של google מסובכת יותר ויותר. הוכנסו מאפייני חיפוש מידיים ודירוג על בסיס היסטורית הגלישה.
ככל שהפופולריות של הרשתות החברתיות עלתה, כך גם המשקל שמנועי החיפוש נתנו לדפים אשר מתעדכנים באופן תדיר דירוג טוב יותר.


קידום אתרים ביחס למנועי החיפוש

קידום אתרים ביחס למנועי החיפוש:

בעבר- יחסי קשים מאוד בין מקדמי אתרים ומנועי החיפוש מכיוון שדירוג האתר משפיע רבות על קידום האתר. השיטות בעבר היו אגרסיביות הרבה יותר, ואפשרו למקדמי אתרים להביא תוצאות טובות יותר בשיטות עקומות יותר. עם הזמן , וככל שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש הלכו והשתכללו כך היחסים הפכו לשונים מהעבר.
מנועי החיפוש החלו להעיף אתרים שקדמו את עצמם בשיטות שהם לא אהבו ובכך יצרו מצב בו קידום האתרים היה חייב להתבצע בדיוק כמו שהם רצו, אחרת הסיכון היה הופך לגבוה יותר מדי עבור בעלי האתרים.
נוסף לכך, חברות שונות החלו לשתף פעולה עם מקדמי אתרים בכנסים, ובאמצעות יצירת שיתופי פעולה שונים בשיתוף אינטרסים. מאז שקידום ממומן הוכנס לשימוש לראשונה , והלך ותפס חלק ניכר יותר מתוצאות החיפוש, החלו מנועי החיפוש לשתף פעולה עם מקדמי אתרים ליצירת קהילות של מקדמי אתרים איכותיים. מנועי החיפוש אף החלו לפרסם קווים מנחים , ומידע כיצד יש לבצע אופטימיזציה טובה יותר של אתר.

כיום מנועי החיפוש מספקים לבעלי אתרים מגוון כלים בכדי לקדם ולהתאים את האתרים שלהם טוב יותר. מערכות כמו מפת אתר sitemap, ניתוח גולשים analytics ועוד..


קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים ב google הלך והתפתח ככל שמנוע החיפוש החל לתפוס חלק ניכר יותר בחיינו. חיפוש עסקים בספרי טלפונים חלף מהעולם, וכיום כולנו מחפשים מסעדה או בעל מקצוע במנוע החיפוש של google.


איך עושים סדר?

אז איך עושים סדר בכל כך הרבה דפים, עסקים, אתרים, גולשים?

כלל האתרים באינדקס של גוגל נסרקים ומדורגים באופן תמידי בכדי שמנוע החיפוש יוכל לספק לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור מילות החיפוש שלו. גוגל מבצע סריקה של אתרים חדשים, של אתרים באינדקס שלו וסריקה של הצעות מחיר במסעות פרסום ממומנים.

לגוגל יש אלגוריתם או מערכת האחראית על ביצוע דירוג האתרים השונים . קידום אתרים יאפשר לכם לקבל דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש האורגניות , והתאמה טובה יותר של מסעות הפרסום הממומנים שלכם.

בכדי ללמוד עוד על איך מנועי חיפוש עובדים לחצו כאן.


קידום אורגני או ממומן?

מה לבחור? קידום אורגני או קידום ממומן?

התבלבלתם ? אנחנו כאן בשביל לעזור לכם, ולתת לכם את הכלים המתאימים ביותר לכן ולאתר שלכם להגיע לפוטנציאל המרבי שלו.

קידום אורגני – seo, קידום אתרים זה הוא קידום איכותי המביא לתוצאות טובות לאורך זמן ארוך. ולשם השגת תוצאות טובות יש לעבור מהיסוד וקשה. קידום אתרים אורגני מבוסס על שלבים רבים של חקר, התאמה, בניית תוכן ובניית קישורים איכותיים. מטרת הקידום האורגני להעלות את דירוג הדפים של האתר שלכם , ובפרט את דירוג דף הבית שלכם כמה שיותר. הטכניקות הנכונות לביצוע קידום אתרים אורגני איכותי מפורסמות על ידי מנועי החיפוש ואין סודות במקצוע קידום האתרים. המפתח להשגת תוצאות איכותיות הוא השקעה לאורך זמן ולא שימוש בקיצורי דרך.

קידום ממומן- שיווק במסעות פרסום ממומנים הוא שיטה מהירה לקבלת תוצאות מידיות עבור תשלום. ניתן להגדיל נפח גלישה לאתר באמצעות מסעות פרסום נכונים באופן מיידי. קידום ממומן מאפשר לכם להשיג תוצאות לקידום האתר שלכם ללא השקעה רבה מדי. שימוש נכון במילות מפתח עבור העסק שלכם ימקם אותכם ישר עם תחילת מסע הפרסום על המפה.

חשוב לדעת לבחור את סוג הקידום הנכון עבור העסק שלכם, ולכן אנחנו מציעים ללקוחותינו תוכנית שיווק מותאמת לכל לקוח , לפי תחום עיסוק, מתחרים ותקציב. אנחנו נבנה עבורכם את תוכנית השיווק שתתאים לכם . אם זה בנייה יסודית של האתר והתוכן שלו, ואם זה השקעה במסע פרסום ממומן בצורה הנכונה לקבלת תוצאות מידיות. לקבל מידע נוסף צרו עמנו קשר בטלפון או באמצעות טופס יצירת קשר.