בדיקת פרמטרים כלליים

 


פרמטרים כלליים של אתר משפיעים רבות על קידום האתר ברשת האינטרנט. במהלך קידום חשוב מאוד לתת דגש על פרמטרים או נקודות אלו מכיוון שהתאמת פרמטרים כלליים מכיוון שחוסר תשומת לב לאחת מהנקודות פוגע בצורה קשה מאוד בקידום האתר, ובחוויות הגלישה של המשתמשים, דבר שהוא העיקרון הראשי בבניית אתר ובקידום אתר איכותיים. אומנם הפרמטרים כלליים, אך הגדרות בסיסיות ושימוש נכון באתר ותכונותיו, יביא לתוצאות טובות בהרבה.

הפרמטרים הכללים אותם בודקים במהלך תהליך האופטימיזציה הם:
זמן טעינת האתר
מיקום שרת ביחס למיקום קהל היחד
התאמת התוכן באתר למטרת האתר
ניצול הגולשים לביצוע פעולה – יחס המרה

זמן טעינה של אתר

היום ברור כי זמן טעינה של אתר מהווה פרמטר בדירוג אתרים במנועי חיפוש. הדבר נשמע הגיוני מאוד, אך מכיוון שמנועי החיפוש לא ייחסו לכך חשיבות בעבר כפרמטר לקביעת דירוג אתרים גם מקדמי אתרים לא ייחסו לכך חשיבות. כיום, מנועי החיפוש וגוגל בפרט מכריזים כי הדרך הנכונה ביותר לקדם אתר היא לתת לגולש חווית גלישה איכותית: עניינית ומהירה כאחד. כך נוצר המצב שבו אתרים מעוניינים לשפר את מהירות הגלישה באתר ובכך משפרים את רשת האינטרנט כולה.

אתר שעובד מהר = אתר שנותן לגולש חווית גלישה טובה.
אתר שנתקע כל הזמן = אתר שהגולש לא יחזור אליו.

כאשר ישנם שני אתרים בעלי אותם מאפיינים, אך בעלי הבדל הזמן טעינת דפי אתר, מקבל הפרמטר של זמן טעינת של דפי האתר משמעות רבה מאוד.
למרות שמנועי החיפוש טוענים שלפרמטר זמן טעינת דפי האתר השפעה נמוכה על דירוג האתר, נראה כי אין כך הדבר.
כל מנועי החיפוש מספקים כלים חינמיים לביצוע מעקב, בדיקות ושיפור זמן טעינת האתר ולכן גורם לנו לחשוב כי למהירות זמן טעינת דפי האתר חשיבות רבה יותר ממה שנאמר.
חשוב לזכור כי ביצועים טובים של דפי האתר ייתנו לנו גולש מרוצה יותר.

מיקום האתר ביחס למיקום קהל היעד

מיקום האתר ביחס למיקום קהל היעד הוא פרמטר שפשוט מאוד להשפיע עליו בבדיקת הפרמטרים והתאמתם לקידום אתרים איכותי יותר. גם בנושא זה, כמו בשאר נושאי הקידום אין סודות, ומעבר לכך יש הגיון פשוט מאוד בקביעת מיקום אחסון אתר ביחס לקהל יעד.

אחסון אתרים בארץ – אתרים ישראליים המאוחסנים בשרתים בארץ יעלו יותר מהר עבור גולשים מהארץ. נוסף על כך לאחסון בארץ יש את היתרון של הנוחות והביטחון

אחסון אתרים בחו"ל – מתאים עבור אתרים שמכוונים לעסקים בין לאומיים. החבילות בחוץ לארץ לרוב טובות יותר, המציעות שטח אחסון ותעבורה גבוהים יותר.

כפי שראיתם, למיקום אתר ביחס לקהל היעד יש השפעה על זמן טעינה של אתר. אפשר לראות איך כל הגורמים שלובים זה בזה בקידום אתרים, ולכן כל הפרמטרים האלו חשובים.

אם האתר שלכם מורכב ממספר דפים סטטיים לרוב לשרת האחסון לא תהיה השפעה רבה על דירוג האתר שלכם, אך באתרים מורכבים יותר יש השפעה ולכן חשוב לבדוק את חברת האחסון ולראות כי לא מתבצעת מכירת יתר של חבילות אחסון לאותו השרת.

התאמת התוכן באתר למטרת האתר

כאשר אנחנו רוצים לקדם את האתר, עלינו לבדוק עד כמה התוכן, כלומר התמונות, הגרפיקה ושאר הקבצים מתאימים למה שאנחנו רוצים לתת לגולשים שלנו. קבצי אתר נקיים ותמונות בגודל המתאים, בכמויות המתאימות ביותר לתוכן האתר שלכם יתנו לגולשים חווית גלישה טובה יותר, יסרקו טוב יותר על ידי סורקים של מנועי חיפוש ובכך תקבלו דירוג טוב יותר של האתר שלכם. דבר פשוט כמו רזולוציה של התמונות באתר יכול להשפיע רבות על זמן טעינת דפי האתר ובכך לפגוע בדירוג האתר. אם המטרה באתר שלנו היא להציג עבודות צילום , הדבר רלוונטי מאוד. אך בשאר המקרים הדבר פחות רלוונטי. לא רק זאת , התאמת תוכן האתר יכולה לחסוך כסך באחסון האתר שלנו. בנייה של אתר פונקציונלי, ממוקד תוכן ומהיר לגלישה יכול לצמצם בעלויות האחסון של האתר תוך שמירה על דירוג איכות גבוה של האתר במנועי החיפוש.

call to action - ניצול הגולשים הקיימים לביצוע פעולה

אנחנו רוצים שהגולש שהגיע לאתר העסק שלנו יבצע פעולה. מה שנקרא call to action, קריאה לפעולה חשוב לא רק באתרי מסחר אלקטרוני. כל בעל אתר צריך לקבוע מטרה או מטרות שהוא רוצה שגולשים יבצעו באתר שלו. מטרות אלה יכולות להיות: מילוי טופס יצירת קשר, רישום לאתר, רישום לרשימת תפוצה או אפילו שהיה זמן שנקבע באתר. ניצול נכון של הגולשים לביצוע פעולה יאפשר:
מיקוד של האתר שלכם
דרך איכותית למדידה של ביצועי האתר שלכם.
הכוונה של גולשים לביצוע הפעולה שאתם רוצים.

הגדרת פרמטר לבדיקה של ביצוע פעולות באתר יאפשר לכם להבין אם אתם בכיוון הנכון ומה אתם צריכים לעשות בשביל לשפר את האתר שלכם.

בשילוב עם כלי סטטיסטיקה ניתן להבין בדיוק איפה טועים ולהתקדם בכיוון הנכון.

כלל הפרמטרים הללו שלובים אלה באלה. ולהם השפעה אחד על השני והכי חשוב על קידום האתר שלכם. תוכן לא מתאים למטרת האתר יאט את זמן טעינת דפי האתר ולא יביא גולשים לבצע את הפעולה שאנחנו רוצים.

מה ברצוננו למנוע?

  • לקוחות לא סוגרים פעולה.
  • דירוג אתר נמוך יותר
  • מחיר גבוה יותר לאחסון
  • מחיר מודעות בגוגל אדוורדס

הכוונה טובה של גולש לביצוע פעולה הכרחית בכל אתר. יכולת זאת אינה מוכוונת לאתרי מסחר אלקטרוניים בלבד. לכל אתר צריכה להיות מטרה עבור המשתמשים באתר: מילוי טופס, הרשמות לרשימת דיוור או רק השקעה מהזמן ושהייה באתר.

הכוונה טובה של גולש לביצוע פעולה יאפשר:

  • מיקוד האתר שלכם
  • מדד להצלחה ולמעקב אחר ביצועי האתר.
  • הכוונה של גולשים.

כדי שצוות המפתחים של web-seo יוכל להתחיל בביצוע בדיקת פרמטרים , או אם יש לכם שאלות נוספות צרו עמנו קשר באמצעות מילוי טופס יצירת קשר או בטלפון.

צור קשר

השם שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

תכנית קידום עוד היום!

072-2509393

המומחים שלנו ממתינים לשיחה שלכם
קבלו את תכנית השיווק שלכם, היום!

שותפים מוסמכים

google adwords certified partner