תשלום לפי הקלקה- PPC

 


מה זה PPC?

תשלום לפי הקלקה או בתרגום ישיר תשלום בעבור הקלקה כשמו כן הוא. זוהי שיטת פרסום מודעות באתרי האינטרנט. כאשר מפרסמים משלמים לבעלי האתר המפרסם את המודעות שלהם כל פעם שגולש ביצע לחיצה על המודעה. כאשר מפרסמים מודעות במנועי החיפוש, בדרך כלל ישתמשו בשיטת מכרז עבור מילות מפתח- לפי קהל היעד של הומצרים. לעומתם, אתרי תוכן בדרך כלל יגבו מחיר קבוע עבור מודעות במקום להשתמש בשיטת המכרז.

CPC זהו הסכום המדויק אותו צריך לשלם המפרסם למנועי החיפוש או לבעלי אתר התוכן עבור על לחיצה של גולש על מודעת הפרסום שלו. לחיצה על מודעת הפרסום מנטוות את הגולש לאתר המפרסם.

שימושים נוספים של שיטת PPC:

שיטת התשלום לפי הקלה מיושמת בצורה הטובה ביותר שתכניות השותפים. באמצעות תכנית שותפים ניתן להפוך את שיטת התשלום לפי הקלקה לאפקטיבית הרבה יותר, ולספק אפשרויות רכישה עבור גולשים בכל אתרי הרשת. בתכנית שותפים מוצעים תמריצים כספיים, בדרך כלל בצורה של אחוזים מביצוע רכישות. השותפים יוצרים נקודת רכישה או מעבר נוח לגולשים מאתר התוכן לאתר המסחר של הסוחר. זוהי תצורה תשלום עבור ביצועים. אם השותף לא מייצר מכירות, הסוחר לא ישלם עבור שירותי הפרסום והקידום של השותף. אפשרויות נוספות ליישום תכנית השותפים לפי פעולות הקלקה הם: החלפת באנרים, תשלום עובר הקלקה, ותכניות שיתוף הכנסות.

אתרים המפרסמים מודעות תשלום לפי הקלקה יפרסמו מודעות לפי מילות המפתח המתאימות לחיפוש הגולש, או כאשר האתר של הסוחר מציע שירותים או תוכן דומה לחיפוש הגולש. מודעות אלה נקראות קישורים ממומנים, או מודעות ממומנות. מודעות אלה מוצגות בראש תוצאות החיפוש האורגניות (קישור להסבר) או בצד, ולפי החלטת בעל אתר התוכן.

מי מספק שירותי PPC?

שלושת הספקיות הגדולות של פרסום ממומן, המאפשרות לכם לפתוח במסע פרסום הן גוגל אדוורדס (Google AdWords), יאהו ( Yahoo! Search Marketing) ומיקרוסופט ( Microsoft adCenter) . עלות לחיצה CPC , משתנה בהתאמה למנוע החיפוש המסויים ולתחרות על אותה מילת מפתח.

חשוב לדעת:
מודול התשלום לפי הקלקה אינו מוגן לחלוטין בפני פגיעות רשת. ישנם אנשים אשר בכוונה לפגוע ביריב עסקי יבצעו כניסות למודעות עם כוונה לפגוע בתקציב היריב שלו. חברות מנועי החיפוש, כמו גוגל שילבו מערכות אבטחה אוטומטיות במודול התשלום לפי הקלקה כדי להגן על המשתמשים במערכת והן באופן קבוע משפרות את המנגנון בכדי להגן על לקוחותיה.

איך קובעים מחיר עבור קליק?

ישנן שתי דרכים לקביעת עלות עבור הקלקה (cpc): מחיר קבוע או מכרז. בשני המקרים חשוב למפרסם לחשב את העלות מול התועלת של הבאת גולש או והפיכתו ללקוח מהאתר בו מופיע המודעה. הערך נקבע לפי סוג הגולש אותו המפרסם מצפה למשוך באמצעות המודעה לאתר שלו, מה יכול בעל האתר המפרסם להרוויח מהגולש, ומה הרווח שאותו יכול להרוויח המפרסם ממשיכת לקוח לאתר, הן לטווח הארוך והן לטווח קצר.
במסע פרסום מסוג תשלום לפי הקלקה, הגורם המשפיע בצורה הניכרת ביותר על מסע הפרסום הוא תחום העניין של הגולש- הלקוח הפוטנציאלי. תחום העניין של הגולש נקבע בדרך כלל על ידי מילות החיפוש אותם הוא הכניס למנוע החיפוש, באמצעות היקשר לתוכן דף האתר בו הגולש נמצא, כוונות הגולש לביצוע רכישה, מיקום גאוגרפי ולפעמים גם יום או שעת הגלישה.

מחיר קבוע עבור הקלקה:

בצורה זאת של תמחור עלות התשלום עבור הקלקה המפרסם ובעל האתר קובעים מחיר מוסכם קבוע עבור הצגת המודעות . לרוב, בעל האתר יתמחר "לוחות פרסום" – מקום פרסום למודעות לפי מיקומם. כלומר, לפי תוכן דף האתר בו תוצג המודעה, ככל שדף האתר מושך כמות רבה יותר של גולשים, כך יעלה מחיר מקום הפרסום. דפי אתר בעלי נפח גלישה נמוך יותר יהיו זולים יותר בהתאמה. חשוב לדעת כי ברוב המקרים ניתן לקבוע מחירים טובים יותר במקרים של מסעות פרסום ארוכי טווח, במיוחד עבור מוצרים איכותיים, בעלי דרישה גבוהה.
שיטת תמחור קבוע עבור הקלקה בשימוש על ידי מנועי חיפוש שנועדו להשוואת מוצרים. במקרים רבים המחיר יהיה נמוך במיוחד אך בהתאם לכך גם חשיפת המודעות. לכן, תאלצו לשם יותר עבור חשיפה רבה יותר של מודעות הפרסום שלכם. לרוב, אתרים אלה מסדרים מוצרים או שירותים לפי קטגוריות , ובכך מאפשרים התאמה של מודעות פרסום לדרישות הלקוח. לעתים, כל אתר ההשוואה יהיה מבוסס על פרסומות ממומנות של מסעות פרסום שונים.
תמחור תשלום עבור הקלקה לפי מכרזים:

מודעות פרסום בדפי אתר:

שיטת התמחור של מסעות פרסום מסוג PPC לפי מכרזים עובדת בצורה הבאה: המפרסמים משתתפים במכרזים, ומתחרים על מיקום מודעות פרסום כנגד מפרסמים אחרים. לרוב מכרזים אלה לא מבוצעים על ידי בעל האתר, אלה על ידי רשת האחראית על מסעות פרסום, לדוגמה גוגל אדוורדס. כל מפרסם מציע את הצעת המחיר הגבוהה ביותר אותה מוכן לשלם עבור מיקום של פרסום מודעה, לרוב הדבר מבוסס על מילות מפתח. כל פעם שגולש מגיע לדף אתר בו יש לוח מודעות, או מיקום למודעת פרסום בודדת, מתבצע מכרז באופן אוטומטי.

מודעות פרסום בתוצאות חיפוש:

המיקום הנפוץ ביותר למודעות פרסום בשיטת תשלום עבור הקלקה הוא דפי תוצאות חיפוש (SERP- search engine results page). כאשר גולש מבצע חיפוש באמצעות מילות מפתח, מופעל מכרז באופן אוטומטי. כל הצעות המחיר עבור מילות המפתח של הגולש נלקחות בחשבון ומבוצע מכרז, לא רק לפי מחיר אלא גם לפי מיקום, זמן ורלוונטיות המודעה בהתאמה למה שהגולש מחפש. לאחר ניתוח של כלל המאפיינים יוצגו המודעות בדף תוצאות החיפוש לפי סדר הצעות המחיר עבור מילות המפתח. מי שהציע את הצעת המחיר הגבוהה ביותר לרוב ימוקם במקום הטוב ביותר, אך כפי שאמרנו רלוונטיות ואיכות משפיעים גם כן על מיקום המודעות.

אתרים שותפים לפי תוכן:

בנוסף למיקומי מודעות הפרסום , ניתן לפרסם מודעות באתרי שותפים של מנועי החיפוש. בעלי אתרים אלה מאפשרים למפרסמים להציג מודעות אצלם באתר. למודעות אלה יהיה הקשר ישיר למילות החיפוש. גולש אשר מגיע לאתר העוסק במכשירים סלולריים יוכל לראות מודעות של מפרסמים הקשורים בתחום השירות או המוצרים לתוכן האתר. פרסום מודעות לפי תוכן פחות מוערך מדפי תוצאות חיפוש מכיוון שהם מביאים נפח גלישה נמוך ויחס המרה נמוך יחסית.
איך הצעת מחיר מוערכת?
מפרסמים משלמים עבור על הקלקה של גולש על המודעה שלהם, סכום המבוסס על הצעת המחיר שלהם. מספקי שירותי המודעות מונעים מצבים בהם יש ניסיונות של מפרסמים להשפיע על מיקומי מודעות שלהם על ידי העלאה של הצעת המחיר שלהם בסכומים נמוכים. הם עושים זאת על ידי העלאת הסכום של הצעת המחיר המנצחת באופן אוטומטי קצת יותר מהצעת המחיר השנייה, או מהצעת המחיר שהוגשה. כך נמענים ניסיונותיהם של מפרסים להתאים , להעלות או להוריד במעט כל הזמן את מחירי המודעות בשביל לראות אם הם עדיין מנצחים במכרז.

כדי שמומחי הקידום של web-seo יתאימו עבור האתר שלכם את מסע הפרסום שאתם באמת צריכים צרו עמנו קשר בטלפון או באמצעות טופס יצירת קשר.

צור קשר

השם שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

תכנית קידום עוד היום!

072-2509393

המומחים שלנו ממתינים לשיחה שלכם
קבלו את תכנית השיווק שלכם, היום!

שותפים מוסמכים

google adwords certified partner