תשלום לפי פעולה – CPA

 


תשלום לפי פעולה (CPA- cost per action), ידוע גם כ PPA, pay per action. זוהי שיטת פרסום ממומן, כלומר, הצגת מודעות פרסום תמורת תשלום. בשיטה זאת, המפרסם משלם אך ורק בעבור פעולה שהוגדרה מראש כגון: רכישה, שליחת טופס וכו'..
בכדי ששני הצדדים ירוויחו יש קשר ישיר בין מודעת הפרסום באתר התוכן, לביצוע הפעולה באתר המפרסם.
פרסום מודעות ותשלום לפי פעולה זאת השיטה האופטימלית עבור מפרסמים לקבלת תמורה מלאה עבור השקעה במודעות ממומנות. מכיוון שהמפרסם הוא זה שמגדיר את הפעולה הרצויה, יכול המפרסם להיות בטוח שהכסף אותו הוא משלם עבור הצגת המודעות מתבטא בפעולה אותה הוא רצה : להביא לקוחות לידי מילוי טופס רישום, או ביצוע רכישה.
(CPA לעתים נקרא גם cost per acquisition, כלומר תשלום לפי רכישה, מכיוון שברוב מקרי פרסום מודעות לפי שיטת תשלום לפי פעולה, הפעולה המוגדרת היא רכישה)

PPL pay per lead- תשלום עבור מילוי טופס רישום:

כפי שנשמע, שיטת התשלום מבוססת על פעולת מלוי טופס בלבד. המפרסם לרוב יקשר את מודעת הפרסום לדף יצירת קשר, או מילוי טופס באתר כדף הנחיתה לאחר לחיצה על המודעה. המפרסם משלם אך ורק אם הטופס מולא כראוי ונשלח. Lead- זהו בדרך כלל טופס יצירת קשר הכולל פרטים אודות הגולש. הפרטים יכולים להיות כתובת דואר בלבד, או טופס של מספר דפים. סיכון אחד עבור מפרסמים בשיטה זאת היא הסכנה בתרמיות רישום. כלומר , רישום אוטומטי על ידי רובוטים או מילוי שקרי של טפסי רישום בכדי להרוויח עוד “רישומים”. לכן, מומלץ לבצע בדיקה של המידע המתקבל בטפסי הרישום.

מה ההבדל בין CPA לבין CPL?

רכישה (acquisition) לעומת מילוי טופס (lead):
ההבדל בין תשלום לפי פעולת רכישה לבין תשלום לפי מילוי טופס רישום הוא לא רק בפעולה (ברור מעליו), אלה גם התאמת הפעולה למסע הפרסום ולשירות אותו המפרסם מספק. מסעות פרסום המבוססים על פעולת מילוי וטופס מתאימים לרוב למפרסמי מותגים, או רשתות המשווקות מוצרים מנישה מסוימת. כאשר מטרת מסע הפרסום היא למשוך צרכנים ולקוחות פוטנציאליים בכמה שיותר דרכים. באמצעות שליחת עלונים (newsletter), אתר חברתי , הצעת מבצעים ללקוחות רשומים, או רשת חברים בסגנון כרטיס חבר.
לעומת זאת, בשיטת התשלום המבוססת על פעולת רכישה, מדובר על ביצוע רכישה או עסקה מקוונת.

מי במרכז מסע הפרסום?

במסעות פרסום המבוססים על שיטת התשלום על מילוי טופס בעל העסק הוא במרכז מסע הפרסום. בעל העסק נמצא בשליטה מלאה של התאמת מודעות הפרסום, מיקום, ואתרי השותפים למותג אותו ברצונו לפרסם. בעל העסק בוחר את השותפים שיפרסמו את המותגים שלו לפי ההקשר והרלוונטיות של אתרי השותפים למה שיש לבעל העסק לפרסם.
מצד שני, במסעות פרסום המבוססים על שיטת תשלום לפי רכישה, השותף הוא בעל ההשפעה הרבה יותר במסע הפרסום.
השותפים מקבלים שליטה על מלאה על מיקום המודעות של בעל העסק באתרים שלהם. לרוב, בעלי העסק במסעות פרסום המבוססים על רכישה אינם יודעים את מיקום המודעות שלהם.

הפעולה שעל הגולש לעשות בכל שיטת תשלום:

במסעות פרסום המבוססים על שיטת תשלום לפי מילוי טופס CPL, על הגולשים למלא בדרך כלל רק מידע אודות ליצירת קשר. לעתים מדובר רק במילוי כתובת דוא"ל כך שמשיכת הגולש , והמשך מסע הפרסום הוא על חשבון בעל העסק. מצד שני, במסעות פרסום המבוססים על שיטת התשלום לפי רכישה, לרוב על הגולש למלא פרטי כרטיס אשראי, או פרטים אישיים מפורטים בכדי לבצע עסקה מקוונת.

מה זה ECPA?

Effective cost per action , זהו מונח אשר מלמד על אפקטיביות מסע הפרסום והתאמת שיטת התשלום עבור הפעולה המתאימה. ECPA הוא כלי המאפשר לבעל העסק לדעת כמה הוא היה משלם עבור מסע פרסום בשיטות אחרות, במקום תשלום עבור הקלקה, תשלום עבור חשיפה, תשלום עבור מילוי תופס או תשלום עבור ביצוע רכישה .

כדי שמומחי הקידום של web-seo יתאימו עבור האתר שלכם את מסע הפרסום שאתם באמת צריכים צרו עמנו קשר בטלפון או באמצעות טופס יצירת קשר.

צור קשר

השם שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך (חובה)

נושא

ההודעה שלך

תכנית קידום עוד היום!

072-2509393

המומחים שלנו ממתינים לשיחה שלכם
קבלו את תכנית השיווק שלכם, היום!

שותפים מוסמכים

google adwords certified partner