חדשות ועדכונים

 

נוב
22

0


SEO ודירוג אתרים על ידי גוגל הוא תחום דינאמי, אשר מתעדכן ומשתנה באופן קבוע. לכן, חשוב מאוד לכל העוסקים בתחום קידום האתרים, ולבעלי האתרים העוסקים בSEO בעצמם, להיות עם יד על הדופק ולהתעדכן באופן קבוע עם הטכנולוגיות וההתפתחויות השונות באופן הדירוג של מנועי החיפוש השונים וגוגל בפרט. לכן, כמו פעמים רבות בעבר, ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות לקידום אורגני / לא ממומן טוב יותר של האתרים שלכם או של הלקוחות שלכם באינטרנט.   אין סודות, ואין חדשות מרעישות אם אתם מחפשים אחר סודות או קיצורי דרך בעולם קידום האתרים – SEO , אתם כנראה תתאכזבו מהפרסום הזה. הנתונים האחרונים שהתפרסמו ברשת האינטרנט, למרות היותם נתונים של מסמכים פנימיים של גוגל, ולמרות שהם התפרסמו שלא ברצון, אין בהם חדשות שיפתיעו את מקדמי האתרים המנוסים ביניכם. למרות זאת, הנקודות שריכזנו עבורכם, הן נקודות מדריכות שיעזרו לכם להבין באופן טוב יותר את  גוגל ומנועי החיפוש השונים ואת הפילוסופיה או התפיסה שלהם לגבי איכות אמתית של אתרים.   המפתח לקידום אתרים איכותי- SEO – הוא הבנה של אופן הפעולה והדירוג של גוגל. אם אתם, כמו מקדמי אתרים רבים תפעלו, ותתאימו את עבודת הקידום שלכם בהתאם לתמורות ושינויים באלגוריתם של גוגל, אתם תמיד תגיבו לשינויים ולהתאמות מאוחר מדי, ורק אחרי שהם מתרחשים.  אני באמת מאמין שכדי באמת להתאים את האתרים שלכם למנועי החיפוש לבצע SEO, וכדי לעשות עבודת קידום איכותית בשיטת כובע לבן ("White Hat") כל שצריך לעשות הוא להבין את הנקודות הבסיסיות והשורשיות אשר מהוות הבסיס לתפיסת האיכות של גוגל, ולתפיסה אשר מובילה את מקדמי האתרים האיכותיים באמת.   מיהו מדרג איכות (Quality Rater) ? מדרגי האיכות, הם אנשי גוגל, אשר אחראים לבדיקה ולבקרת איכות  של ביצועי האלגוריתם, ושל גוגל לדירוג האתרים השונים ברשת במנוע החיפוש של גוגל. באופן כללי, המשימה של מדרגי האיכות היא לוודא כי האלגוריתם של גוגל, והשינויים הרבים אשר מבוצעים בו, אכן מבצעים את אשר הם ייועדו לבצע. כמובן, שמידע אשר מתקבל מהמחקר שמבוצע על ידי מדרגי האיכות מופק גם לבקרת איכות של האלגוריתם הקיים, אך גם עבור מציאה ואימות של שינויים נדרשים לביצוע באלגוריתם. אם ניקח בחשבון כי במהלך השנה האחרונה בוצעו מעל 10,000 שינויים באלגוריתם של דירוג האתרים של גוגל, ניתן להבין כי למדרגי האיכות יש עבודה לא קלה בכלל.   בפרסום זה אני אתרכז בנקודות אשר קובעות את האיכות של דף תוצאות חיפוש בהתאמה למילות החיפוש המסוימות שהוגשו. באופן עקרוני, מדרג איכות מבצע סקירה של דף תוצאות חיפוש, אשר נוצר לאחר ביצוע חיפוש לפי מילות מפתח. לאחר הסקירה, מדרג האיכות מעריך כל תוצאת חיפוש בהתאמה לרלוונטיות שלה למילת החיפוש. נוסף על כך, במהלך בדיקות האיכות עצמן, מבצע מדרג האיכות סימון של אתרים שונים שחשודים כאתרי ספאם.   הערה אחרונה לפני שנעבור לנקודות עצמן: התפיסה של המפתחים של גוגל ואנשיה לא יכולים להתאים לאלגוריתם של גוגל באופן מושלם. האלגוריתם, תמיד יהווה ניסיון לבטא באמצעות קוד את האיכות. האלגוריתם של גוגל יעשה זאת באמצעות שורה של חוקים, וקודים שלעולם יהיו לוקים בחסר ולא מושלמים. לשם המחשה, בנקודות אשר התפרסמו ברשת, לא הייתה כלל נגיעה בלינקים חוזרים (back links) , לינקים ייחודיים מדומיין (unique linking domains) ,  קישורים של C-block וכו'…   ועכשיו לנקודות החשובות ל SEO מנקודת המבט של מדרגי האיכות: רלוונטית נקבעת על פי מדד או רצף Continuum המסקנה המרכזית שניתן להסיק מכל הפרסומים האחרונים, הוא כי התפיסה של גוגל לגבי רלוונטיות מתוחכם ומכיל הרבה אפשרויות ונישות שונות. מדרגי איכות, נדרשים לבצע דירוג על פי רצף, או דירוג של 5 תכונות אפשריות: "חיוני (Vital)" , "שימושי  (Useful)", "רלוונטי (Relevant)", "רלוונטיים במידה מועטה  (Slightly Relevant) ", ו "מחוץ לנושא (Off-topic) ". כמובן, שלכל דירוג איכות יש מידה של סוביקטיביות, אך למדרגי האיכות שי קווים מנחים ודוגמאות לביצוע דירוג האיכות עצמו. רלוונטיות וספאם לא תלויים זה בזה רלוונטיות של אתר היא דירוג לפי מדד , לעומת הגדרה של אתר כ "אתר ספאם". מבחינת גוגל, אתר יכול להיות מועיל אבל עם זאת להיות אתר ספאם, או שהוא יכול להיות לא רלוונטי אך ללא ספאם. ניתן לראות את ההשפעות של הגישה של המפתחים של גוגל גם באלגוריתם. תוכן יכול להיות רלוונטי או לא רלוונטי, אבל ספאם , או הגדרת אתר כאתר ספאם לא תלוי במידת הרלוונטיות שלו. תוצאת החיפוש בעלת הסבירות הגבוהה ביותר – תבחר כאשר מבצעים חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, ישנן מילות חיפוש רבות בעלות יותר ממשמעות אחת. מדרגי האיכות מונחים על ידי גוגל להשתמש , ברוב המקרים, במשמעות או בהקשר המקובל ביותר של מילת החיפוש. במקרים רבים, ועל סמך דוגמאות שהוצגו למדרגי האיכות ניתן לראות כי גם אתרים לגיטימיים ורלוונטיים למילות החיפוש בחיפוש דו משמעי עלולים להיפגע ולהיות מדורגים באופן איכותי או רלוונטי פחות למילות החיפוש. לכן, חשוב להבין כי פעמים רבות, אתרים בעלי מילות חיפוש בעלות יותר ממשמעות אחת עלולים להפגע מכיוון שהדירוג וקביעת האיכות הם סוביקטיביים. תוצאות חיפוש "חיוניות" דירוג האיכות או הרלוונטיות של אתר כאתר "חיוני" היא ייחודית. חברות, שחקנים, אישי ציבור, זמרים וכו'… יכולים לקבל תוצאות חיפוש חיוניות. ברוב המקרים, תוצאה זאת תהיה עמוד הבית של הישות המדוברת. כמובן, רק במקרה של התאמה מלאה, ורלוונטיות אמתית לתוצאת החיפוש תוגדר הרלוונטיות של האתר כ &
להמשך קריאה

ספט
20

0


קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר! כאן תוכלו ללמוד על חדשות , שינויים ועדכונים שהתרחשו בעולם האינטרנט, ובעולם קידום האתרים ברשת.
להמשך קריאה